איך לשלב את הילדים בעבודות הבית?

הודעה חשובה: הסדנאות בהפסקה כרגע, עד להודעה חדשה

 

כולם מבלגנים לי את הבית?
אני לא מצליחה לשטוף רצפה כי התינוק צריך אותי כל הזמן?
הצעצועים מפוזרים על הרצפה ואני כבר משתגעת. אין לי זמן לאסוף אחרי כולם!
כמה פעמים אמרתי לה לסדר את השולחן שלה ותראי איזה דיר חזירים החדר שלה!

למה אף אחד לא עוזר לי?

הכל רק עלי!

איפה נוסחת הקסם שיש להורים אחרים, שהבית שלהם תמיד מתוקתק והילדים שלהם כאלה מסודרים? למה אצלי זה לא נראה ככה? אני כל היום רק רודפת אחרי הזנב של עצמי והבית עדיין מבולגן. שום דבר לא עוזר איתם וניסיתי הכל: צעקות, בקשות, תחנונים, עונשים.

באמת יש מה לעשות?

כן, יש מה לעשות.

בשעתיים של סדנה מעשית חד פעמית אתן לך כלים פרקטיים ליישום מיידי, בצורה עדינה, משתפת פעולה והרמונית.
אין צורך בהכנה מוקדמת, אם כי אפשר לייעל את הסדנה עבורך, בהכנה מראש של שאלות. אפשר גם לשלוח לי מראש את השאלות שלך לגבי הסוגיות בבית שלך – וכך אגיע לסדנה מוכנה עם התייחסויות אישיות.

הסדנה תתן לך רעיונות, השראה, עצות וטיפים לנושאים הבאים:
מאיזה גיל אפשר לשלב את הילדים בעבודות הבית?
– במה עדיף להתחיל?
איך ניצור שיתוף פעולה מרצון?
– איך נתמודד עם חוסר רצון של הילדים?
איך מאזנים בין ילדים בגילאים השונים?
איך נתגבר על התנגדויות של הילדים בכל התחומים?
– מהם העקרונות החשובים שמתאימים להתחלה בכל גיל של הילדים?
איך אתאים את העקרונות הכלליים למשפחה הפרטית שלי?
– איזה שיקולים יעזרו לי לעשות סדר עדיפויות בבית?
למה זה כל כך קשה? למי יש קושי, ואיך הבנת הקושי עוזרת לנו לטפל בו?

דוגמאות לשאלות שעולות בסדנה:
"איך אשכנע אותה לסדר את השולחן שלה?", "הם מפזרים בגדים מלוכלכים ומגבות בכל הבית, רק לא בסל הכביסה", "הנעליים שלהם בכל הבית", "מצפים שאני אסדר אחריהם ואעשה בשבילם הכל ולא נוקפים אצבע", "לא מחזיר את המגבת לאמבטיה אחרי הרחצה", "משאירים את התיקים בכניסה כשחוזרים מבית הספר ואני לא בבית לדאוג לזה", "לא עושים מה שאני מבקשת", "אומרים לי 'לא רוצה' על כל דבר", "כל יום יש ריב כשאני מבקש שיאספו את הצעצועים שלהם", "מה אני יכול לעשות חוץ מאשר לצעוק ולהעניש?"

איך נתמודד עם זה?

באמצעות שיטות בדוקות ומנוסות שעבדו ועובדות להמוני משפחות בארץ ובעולם.
אפשר ללמוד אותן, ופשוט להתחיל לתרגל.
זה גם עניין של גישה חדשה, נקודת מבט חדשה על כל העניין של עבודות הבית, גם מצידנו לגבי עצמנו, וגם מצידנו לגבי הילדים שלנו – וגם פשוט עניין של טריקים ושיטות.

כמו כל דבר, אם הולכים צעד אחר צעד ובונים את שיתוף הפעולה של הילדים מן היסוד, אפשר לבנות בניין חזק ויציב שיועיל גם לנו וגם לילדים שלנו לכל החיים.

אבל, אין נוסחת קסם.
או יותר נכון, אני כן באה עם שרביט קסמים, ויש בו באמת כמה קסמים שאני עושה, אני אפילו אלמד אותך לעשות את הקסמים האלה – אבל בסוד אני אגלה לך, שאלה קסמים ידניים (אני אסביר מה זה בסדנה), והם פועלים רק כל עוד מפעילים אותם (ואני אסביר איך מפעילים אותם).

אני לא מאמינה בצעקות, בנזיפות, בביקורת ובעונשים, כי לדעתי הם פועלים כמו בומרנג ומשיגים את ההיפך. העדינות פועלת לשני הכיוונים: הרעיון הוא שנהיה עדינים גם עם עצמנו וגם עם הילדים שלנו. גם לנו זה קשה לשלב את הילדים שלנו בעבודות הבית. אילולא זה היה קשה, הרי כבר היינו עושים את זה מזמן.

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s